Turizm ve Yatırım Dergisi / Tedarikçiler Fuar Sayısı - Ocak 2020
Vestel Ticaret A.Ş. Yurt İçi Satış Genel Müdür Yardımcısı Tarık Leloğlu
Firmanızı kısaca tanıyabilir miyiz?
Vestel Şirketler Grubu 18’i yurtdışında olmak üzere toplam 28 şirketten oluşuyor. Dünya standardındaki üretim anlayışımız, yenilikçi ve kaliteli ürünlerimizle sadece ülkemizde değil küresel piyasalarda da varlığımızı sürdürüyoruz. 155 ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracat ile elektronik sektöründe 21’inci kez ülkemizin ihracat şampiyonu olduk. Vestel’in üretim gücü ve teknoloji bilgisinden yararlanarak hayata geçirdiğimiz Vestel Proje Ortağım ile ülkemizin tüm kurumlarının ve bireysel projelerin en yüksek teknolojiye ulaşması için çözümler geliştiriyoruz. Merkezimize iş ortağımızı ve ihtiyaçlarını koyarak firmaya özel ürün ve hizmetler üzerinde çalışıyoruz. Öncelikle keşif turu yaparak proje ihtiyaçlarını tespit ediyor, ihtiyaca uygun ürünler tasarlıyoruz. En uygun ürünleri, en doğru şekilde projelendirmeye özen gösteriyoruz. Her aşamada olduğu gibi satış sonrasında da kaliteli hizmetler sunmaya devam ediyoruz.
2019’da hangi otel projelerinde yer aldınız? Yer aldığınız projeler açısından baktığınızda, projelerin firmanıza farklı etkileri ve katkıları nelerdir?
2019 yılında Antalya Titanic Mardan Palace Hotel, Rixos Otel, Side Royal Palace Otel, Erzin İsos Otel, Bodrum Müskebi Otel, Titanic Belek Otel, Kırcılar Otel, Armonia Otel, Topkapı Wyndham Otel, Ankara Rox Otel, Van Ramada Otel gibi referans otel projelerinde yer aldık. Böylesine büyük hem yerli hem de yabancı turistin tercihi olan otellerde yer almak markamızın bu alanlardaki bilinirliğini artırıyor. Ayrıca bizlere de farklı tecrübeler katarak yeni projelerin kapılarını açıyor.
2020 yılına dönük üretim, satış ve büyüme hedefleriniz neler? Tüm bu alanlar içerisinde turizm özelinde ne kadarlık bir paya ulaşmayı öngörüyorsunuz?
Vestel Proje Ortağım olarak önümüzdeki dönemde de kendimizi geliştirmeye devam edeceğiz. Daha kapsamlı ve büyük projelerde yer almak öncelikli hedefimiz. 2020 yılında da iş ortaklarımıza her aşamada çözüm üreteceğiz. B2B alanındaki projelere tasarım aşamasından itibaren mühendislik desteği vererek sadece üretim gücümüz değil mühendislik çözümlerimizle de fark yaratacağız. Öte yandan 2020 yılında turizm sektörünün hızla büyümesi bekleniyor. Buna bağlı olarak biz de bu sektörde 2020 yılında daha büyük işler yapacağımızı düşünüyoruz.
2019’da diğer sektörlerde daralma yaşanırken turizmde önemli bir büyüme görüldü. Sektördeki bu büyüme firmanıza ne ölçüde yansıyor?
Turizm sektörü Türkiye ekonomisi için büyük önem taşıyor. Bu sektörün canlanması elbette bize de olumlu olarak yansıdı. Oteller için geliştirdiğimiz Hotel TV çözümlerimizin satışında geçen seneye oranla artış yaşandı. Bunun yanı sıra otellere beyaz eşya, VRF iklimlendirme, LED aydınlatma, dijital ekran çözümleri de sunuyoruz. Bir projenin her aşamasında farklı ihtiyaç noktalarında var olmaya ve iş ortaklarımıza çözüm sunmaya özen gösteriyoruz. Bu da bizi rakiplerimizden bir adım öne çıkarıyor.
2020 yılında renovasyona girmeye hazırlanan, özellikle kıyı otellerinin sayısına bakıldığında, geçtiğimiz yıla göre artış olduğu görülüyor. Bu konuda ne tür çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz?
Bahsettiğimiz üzere turizm sektöründe yaşanan her türlü olumlu gelişme bize de olumlu yansıyor. Otellerin yaptığı renovasyon yatırımlarında onların yanında olmak istiyoruz. Bu konu ile ilgili özellikle kıyı otellerine ziyaretler düzenliyor ve otel çözümlerimizi en etkili şekilde otel yöneticilerine sunuyoruz. Avantajlı fiyatlarımız, hizmet kalitemiz ve Zorlu Holding’in gücüyle fark yaratıyoruz.